THE CURE - Songs Of A Lost World
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Bývalé hrdlo německých Dýní Michael Kiske je zpátky. O něco těžší, s kraťoučkým ježečkem na hlavě, bez velkého humbuku se nám před koncem roku vytasil s druhou sólovou deskou. I když, s tím minulým rokem je to trošku sporné, protože oficiální webová stránka uvádí rok vydání této kolekce 1999. Ale čert to sper, důležitá je samotná existence desky a tu nikdo popřít nemůže. Jaký tedy je speedový klasik dnešních dnů? Klidný, vyrovnaný, nikam nespěchající - to jsou hlavní atributy "Readiness To Sacrifice".
Když v devadesátém šestém představil sólovou prvotinu, očekával ji tábor dychtivců. Jedna skupina věštila návrat starých časů, druhá rozvinutí konceptu "Chameleona" - nejkontroverznějšího díla bývalých chlebodárců. Michi to rozsekl kompromisem, do studia si na hostovačku pozval bývalého parťáka Kaie Hansena, spolu dotáhli dva kvapíky Helloween-made™ a výsledkem bylo něco mezi, úlitba Bohům, ovšem na své si tak vlastně nepřišel nikdo. Zřejmě i proto vychází druhá placička s tak velkým časovým odstupem, s ostudným bukletem, v podstatě úplně bez informací, o textech si můžete nechat leda tak zdát. Zazděna ještě před vydáním - to je hodnocení odpovídající práci vydavatelské firmy.
Otázkou ovšem je, kdo z ortodoxních a kovaných album zkousne. Jak jsem již avizoval, kvapíky nečekejte. Vlastně ani zkreslené kytary, těch je zde také jako šafránu, maximálně decentně podkreslují nějaký ten refrének, občas nesměle vystrčí růžky i jinde (na poměry alba kytarově razantní "Watch Your Blue"), ale akustiky vítězí na všech frontách. Navíc připočtěme smyčcovou sekci, takže převažující balady mají o komorní atmosféru postaráno (výjimkou je hned úvodní "Could Cry", kde smyčce skvěle doplňují kytarový riff a hnedle tady máme nejpovedenější položku celého alba). Kdyby kolega Chorche, dej mu Pán Bůh věčnou slávu, dokončil svůj elaborát o vlivu metalových cajdáků na zachování rodu, doporučil bych mu tuhle desku jako učebnicový příklad. K milostném skotačení zřejmě ideální soundtrack. A ještě možná při úklidu domácnosti, protože není nic, co by vám mohlo uniknout i při nesoustředěném poslechu. Poslední dvě položky alba jsou pak jako z jiného světa. Opravdu monumentální balady, které hodně napravují dojem z celého zbytku. Ona totiž pouhá přímočarost, rádiovost, hitovost - základní trojblok "R.T.S." - už dneska nestačí.
Mr. Ego je srovnaný sám se sebou, alespoň vše by tomu po poslechu "R.T.S." nasvědčovalo. Mnohem sympatičtější, než chtít vytřískat prachy z již tisíckrát vydojené krávy, nemyslíte? A i když se zřejmě ani tomu speedu v budoucnosti nevyhneme, můžeme mezitím relaxovat… "R.T.S." v pokoji!
Deska, která nemá vůbec nic společného s minulostí. Michi rozhodně nedělá hudbu pro peníze, na to by mu stačilo vrátit se 15 let zpět a myslím, že by mu vydavatelské firmy ruce utrhly. Jenže je tu "R.T.S." a s ní klid a uvolnění. Škoda, že na polovinu povedených momentů zůstává i ta druhá - uspávající. Tak třeba příště...?
6,5 / 10
Michael Kiske
- zpěv, kytary, klávesy
Ciriaco Taraxes
- kytary, klávesy
Jens Mencl
- baskytara
Kai Rudy Wolke
- bicí ve skladbách 3 a 6
Jürgen Spiegel
- bicí v ostatních skladbách
1. Could Cry
2. Ban´em
3. Philistine City
4. Crosstown
5. Where Wishes Fly
6. Watch Your Blue
7. Out Of Homes
8. It
9. Easy
10. Shadowfights
Kiske (2006)
R.T.S. – Readiness To Sacrifice (2001)
Always (EP) (1996)
Instant Clarity (1996)
The Calling (EP) (1996)
Vydáno: 2001
Vydavatel: Noise/Sanctuary Records
Stopáž: 46:35
Produkce: Michael Kiske
Studio: domácí
Michael Kiske,je můj nejoblíbenější zpěvák a podle mě taky jeden z nejlepších metalových zpěváků vubec.Proto jsem si také pořídil tohle album.Sice to bylo po velice kvalitním Instant Clarity,trošku zklamání,ale i tak je to dobré album.Michael kiske jde svojí cestou,nejde mu o oslovení mas,je prostě svůj a tohle album to jen dokazuje.Příjemny poslech.
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Bilanční a v rámci možností i moderní album zároveň. Typičtí BODY COUNT místy výrazně oživení působením hostů. Album sotva překvapí něčím neotřelým, ale dá se mu odolávat jen do prvního výkřiku "madafaká". Pak už je to zase všechno zpátky v 90's.
Faust a spol. tentokrát více přitlačili na pilu a natočili o poznání méně přátelskou desku. Více black metalu a méně zjemňujících prvků. I tak je materiál pěkně diversifikovaný, jen je méně přístupný a chybí mu ona zpěvnost, vzletnost a naléhavost.
Čistý death/doom. Špinavý, jeskynním marastem až po krk nasáklý. Ale také spíše jednoduchý, držící se jako klíště žánrových standardů bez nejmenší ochoty alespoň základně experimentovat. Co mu však nechybí, je tolik potřebná neotesanost a hrubozrnnost.
Nejvíce přístupná deska GAEREA. Portugalci sice stále preferují rychlá tempa, ale materiál zároveň různě zahlazují, kudrnatí a zjemňují. A vesele do něj integrují jeden post-metalový prvek za druhým. Black metal pro masy, nicméně velmi pěkně složený.
(Raw) blackmetalový projekt z pokojíčku se vším všudy. Tentokrát za materiálem stojí osoba pohlaví něžného. Slyším za tím trochu SATANIC WARMASTER, SARGEIST, ORDER OF NOSFERAT a nebo také WINTER LANTERN. Jednoduchá, leč dobře poslouchatelná deska.
Debutové album hardcore kapely, která je složena ze členů ve svém žánru vyhlášených švédských skupin OUTLAST a VICTIMS. Dvacet minut nekompromisního nátěru brousícího až do oblasti crustu.